مقایسه پنجره دوجداره کشویی و لولایی

اصلی ترین تفاوت پنجره دوجداره آلومینیوم کشویی و لولایی در میزان عایق بندی و قیمت نهایی می باشد. پنجره دوجداره آلومینیوم لولایی نسبت به پنجره دوجداره کشویی از عایق بندی بسیار مناسب تری برخوردار بوده و به دلیل اینکه در آن از لولا استفاده می شود اصطکاک میان لنگه و فریم در هنگام باز و بسته شدن کم است در نتیجه این پنجره نسبت به پنجره دوجداره آلومینیوم کشویی راحت تر باز و بسته می شود. اکثر کارشناسان استفاده از پنجره های دوجداره لولایی دوحالته را به دلیل نداشتن مشکلات پنجره دوجداره آلومینیوم کشویی به جای پنجره های کشویی پیشنهاد می دهند .

با اینکه بکارگیری و نصب پنجره های دوجداره مدل کشویی سود بیشتری برای شرکت های فروش درب و پنجره دوجداره دارد, اما پیشنهاد ما به شما خریداران عزیز استفاده از پنجره دوجداره لولایی است و دلیل آن تفاوتهایی می باشد که شامل موارد ذیل است.

1- پنجره دوجداره آلومینیوم کشویی دارای پروفیل بازسازی نمی باشد.

2- پنجره لولایی به دلیل وجود لاستیک EPDM فیتینگ و عایق بندی بهتری نسبت به پنجره های کشویی دارد . به این ترتیب که در هنگام بسته شدن لنگه پنجره لولایی ، لاستیک های EPDM که بین لنگه و فریم قرار دارند تحت فشار قرار گرفته و مانع از ورود هوا از فاصله لنگه و فریم می شوند و عایق بندی مناسب صورت می گیرد اما لنگه پنجره کشویی به هنگام بسته شدن فقط در کنار فریم خود قرار می گیرد و لنگه هیچ فشاری در هنگام بسته شدن به فریم نمی آورد و به جای لاستیک EPDM یک سری پرزگیر و درزگیر میان لنگه و فریم وجود دارد که مانع از ورود گرد و خاک و حشرات به داخل می شوند .

3- در پنجره های دوجداره کشویی به دلیل ساختار پروفیل ، ضخامت شیشه دوجداره و در نتیجه فاصله بین دوجداره کمتر و در نتیجه میزان گاز آرگون بین شیشه ها کمتر می باشد و همین موضوع در کم شدن عایق بندی تاثیر دارد.

4- یکی از دلایل دیگری که در کم شدن عایق بندی پنجره های دوجداره کشویی تاثیر دارد وجود ریل در زیر لنگه می باشد که فاصله ای بین لنگه و فریم ایجاد می کند.

5- پروفیل استفاده شده در پنجره کشویی در نوع تک ریل ضخیم تر از پنجره لولایی می باشد و از لحاظ زیبایی، زیبایی کمتری نسبت به پنجره های لولایی دارد .

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین محصولات
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟